Online campagnes optimaliseren
De wereld van adverteren verandert snel en de online campagnes van Dura Vermeer moesten daarin meegaan. De campagnes van het bedrijf gingen van brede inzet naar het direct aanspreken van specifieke doelgroepen. Zo konden ze zich beter profileren en gerichter adverteren, zonder veel geld te verliezen aan zichtbaarheid bij mensen die sowieso niet binnen hun doelgroep vielen.
De campagne video’s van woningbouw kregen een verhoging van 13%, ten opzichte van het jaar ervoor.
De campagne video’s van vastgoed kregen een verhoging van 3%, ten opzichte van het jaar ervoor.
Bij de campagnes voor woningbouw ging de interactieratio van 0,6% naar 0,7% en voor vastgoed van 0,3% naar 0,7%.
Doelgroep scherper profileren
Voor de Divisie Bouw & Vastgoed gingen we aan de slag om hun advertenties te optimaliseren. De campagnes van het bedrijf gingen van brede inzet naar het direct aanspreken van specifieke doelgroepen. Door specifiek te targetten konden ze zich beter profileren en gerichter adverteren. Zo konden ze adverteren zonder geld te verliezen aan zichtbaarheid bij mensen die sowieso niet binnen hun doelgroep vielen.
Naast een aantal kleinere campagnes, waren er met name twee campagnes: woningbouw en de bouw van vastgoedpanden. Omdat we ons specifieker gingen richten op een vooraf gedefinieerde doelgroep (lees: niet meer de grote hoop), waren het aantal impressies gedaald. En dat is goed. Want het doel is bij de juiste mensen in beeld te komen; een selecte groep geïnteresseerden. En door goed te mikken op de juiste mensen zagen we de interactieratio dan ook hoger uitvallen. Ze gaan sneller over tot actie.