
Betere online zichtbaarheid voor modulaire bouwer
Daiwa House Modular Europe is een modulaire bouwer in Nederland met Japanse roots. Ondanks dat modulair bouwen niet nieuw is, neemt het nog altijd veel verouderde vooroordelen met zich mee. Think Red ondersteunde het bedrijf bij het (online) profileren van hun merk, zodat ze deze vooroordelen konden doorbreken. Dit deden we door onderzoek te doen naar wat de verschillende doelgroepen dwars zat als het gaat om modulair bouwen. Vervolgens gebruikten we deze bevindingen om landingspagina’s en online artikelen te creëren.
Het Instagram kanaal van Daiwa House Modular Europe kreeg er in 3 maanden tijd 43 nieuwe volgers bij.
Ook kreeg hun Facebook pagina een mooie boost. In 6 maanden tijd mochten ze er 23 nieuwe volgers en 63 page likes bij tellen.
Het meest gebruikte kanaal was LinkedIn. In 6 maanden kreeg dit kanaal er op organische wijze 1.000 nieuwe volgers bij.
Optimalisatie social media kanalen
Modulaire bouwer Daiwa House Modular Europe gebruikte hun social media kanalen alleen voor hun arbeidsmarktcampagnes. De meeste mensen die hun advertenties zagen kwamen dus op inactieve kanalen terecht. Zonde, want dat geeft natuurlijk een slechte eerste indruk van het bedrijf. Om ervoor te zorgen dat geïnteresseerde sollicitanten een betere indruk van hun bedrijf kregen, hebben we hun kanalen gevuld met interessante content.
Door onder andere Reels in te zetten kregen bezoekers een betere indruk van het bedrijf en de werkzaamheden. Het actief inzetten van inactieve kanalen leverde Daiwa House Modular Europe op organische wijze nieuwe geïnteresseerden op. Naast het optimaliseren van de inactieve social media kanalen werd het wel actieve kanaal, LinkedIn, ook doelgroep specifieker ingezet.